Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revision
Previous revision
Next revisionBoth sides next revision
internet [2017/03/16 22:42] – [Mám nekvalitní internet. Kde přesně je problém?] rootinternet [2017/03/25 08:10] – [Mám nekvalitní internet. Kde přesně je problém?] root
Line 121: Line 121:
 ====== Mám nekvalitní internet. Kde přesně je problém? ====== ====== Mám nekvalitní internet. Kde přesně je problém? ======
  
-Poskytovatelé internetu bývají zahlcení dotazy uživatelů, kteří mají potíže se zavirovaným počítačem. Je proto dobré se odlišit a problémy v lokální síti vyloučit jako první, budete tak přesvědčivější.+Poskytovatelé internetu bývají zahlcení dotazy uživatelů, kteří mají potíže se zavirovaným počítačem. Je proto dobré se odlišit a problémy v lokální síti vyloučit jako první, budete tak přesvědčivější a možná si budete moci problém vyřešit sami.
  
 Nejdříve zkuste "pingnout" svůj router v místní síti (je to výchozí brána Vašeho počítače), aby se vyloučila možnost potíží se switchem (poměrně časté - může se týkat jen některých portů) či wifi přímo na místě. Poté zkuste pingnout výchozí bránu, kterou dostal Váš router nebo modem od poskytovatele internetu. Tuto výchozí bránu zjistíte např. na webu routeru či modemu. Pokud je problém pingnout výchozí bránu poskytovatele internetu, bývá problém v poslední míli. U UPC to mají centralizovaně, tedy zjevně může být problém i někde v Praze. A též zkusit pingnout něco na internetu, raději více služeb. Z toho lze snadno rozpoznat, kde je problém.  Větší výpadky dost možná hlásit nemusíte, opraví to i bez Vás, ale pokud se jedná o méně závažný problém v poslední míli, může být nahlášení nutné. Nejdříve zkuste "pingnout" svůj router v místní síti (je to výchozí brána Vašeho počítače), aby se vyloučila možnost potíží se switchem (poměrně časté - může se týkat jen některých portů) či wifi přímo na místě. Poté zkuste pingnout výchozí bránu, kterou dostal Váš router nebo modem od poskytovatele internetu. Tuto výchozí bránu zjistíte např. na webu routeru či modemu. Pokud je problém pingnout výchozí bránu poskytovatele internetu, bývá problém v poslední míli. U UPC to mají centralizovaně, tedy zjevně může být problém i někde v Praze. A též zkusit pingnout něco na internetu, raději více služeb. Z toho lze snadno rozpoznat, kde je problém.  Větší výpadky dost možná hlásit nemusíte, opraví to i bez Vás, ale pokud se jedná o méně závažný problém v poslední míli, může být nahlášení nutné.
 Samozřejmě ještě může být dobré vyloučit věci jako zavirovaný počítač ideálně tak, že pochybné počítače během testů vypnete. Pro jistotu proveďte restart veškerého síťového zařízení, které máte pod kontrolou. (počítač, switch, router, modem) Restartem se může dočasně napravit i poblázněný switch. U switchů může problémy způsobovat i propojení do kruhu, můžete tedy začít odpojovat či vypínat až problémy zmizí. Samozřejmě ještě může být dobré vyloučit věci jako zavirovaný počítač ideálně tak, že pochybné počítače během testů vypnete. Pro jistotu proveďte restart veškerého síťového zařízení, které máte pod kontrolou. (počítač, switch, router, modem) Restartem se může dočasně napravit i poblázněný switch. U switchů může problémy způsobovat i propojení do kruhu, můžete tedy začít odpojovat či vypínat až problémy zmizí.
- 
-Internetové spojení (hlavně upload) nebo router může také přetěžovat některý počítač. Tento počítač může být zavirovaný a tedy chovat se podivně. Může být tedy dobré ostatní počítače v síti povypínat a testy provádět jen z počítače u kterého jsme si jisti, že není zavirován. 
  
 ==== Jak zjistím výchozí bránu svého počítače? ==== ==== Jak zjistím výchozí bránu svého počítače? ====
 
internet.txt · Last modified: 2022/05/13 11:26 by root