Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revisionBoth sides next revision
internet [2017/03/16 22:59] – [Mám nekvalitní internet. Kde přesně je problém?] rootinternet [2017/03/25 08:10] – [Mám nekvalitní internet. Kde přesně je problém?] root
Line 121: Line 121:
 ====== Mám nekvalitní internet. Kde přesně je problém? ====== ====== Mám nekvalitní internet. Kde přesně je problém? ======
  
-Poskytovatelé internetu bývají zahlcení dotazy uživatelů, kteří mají potíže se zavirovaným počítačem. Je proto dobré se odlišit a problémy v lokální síti vyloučit jako první, budete tak přesvědčivější.+Poskytovatelé internetu bývají zahlcení dotazy uživatelů, kteří mají potíže se zavirovaným počítačem. Je proto dobré se odlišit a problémy v lokální síti vyloučit jako první, budete tak přesvědčivější a možná si budete moci problém vyřešit sami.
  
 Nejdříve zkuste "pingnout" svůj router v místní síti (je to výchozí brána Vašeho počítače), aby se vyloučila možnost potíží se switchem (poměrně časté - může se týkat jen některých portů) či wifi přímo na místě. Poté zkuste pingnout výchozí bránu, kterou dostal Váš router nebo modem od poskytovatele internetu. Tuto výchozí bránu zjistíte např. na webu routeru či modemu. Pokud je problém pingnout výchozí bránu poskytovatele internetu, bývá problém v poslední míli. U UPC to mají centralizovaně, tedy zjevně může být problém i někde v Praze. A též zkusit pingnout něco na internetu, raději více služeb. Z toho lze snadno rozpoznat, kde je problém.  Větší výpadky dost možná hlásit nemusíte, opraví to i bez Vás, ale pokud se jedná o méně závažný problém v poslední míli, může být nahlášení nutné. Nejdříve zkuste "pingnout" svůj router v místní síti (je to výchozí brána Vašeho počítače), aby se vyloučila možnost potíží se switchem (poměrně časté - může se týkat jen některých portů) či wifi přímo na místě. Poté zkuste pingnout výchozí bránu, kterou dostal Váš router nebo modem od poskytovatele internetu. Tuto výchozí bránu zjistíte např. na webu routeru či modemu. Pokud je problém pingnout výchozí bránu poskytovatele internetu, bývá problém v poslední míli. U UPC to mají centralizovaně, tedy zjevně může být problém i někde v Praze. A též zkusit pingnout něco na internetu, raději více služeb. Z toho lze snadno rozpoznat, kde je problém.  Větší výpadky dost možná hlásit nemusíte, opraví to i bez Vás, ale pokud se jedná o méně závažný problém v poslední míli, může být nahlášení nutné.
 
internet.txt · Last modified: 2022/05/13 11:26 by root