====== Odorik.cz API ====== Pro přístup ke službám Odorik.cz z aplikací třetích stran poskytujeme API na adrese https://www.odorik.cz/api/v1/. Parametry jsou předávány standardně pomocí URI-encoding (respektive form-encoding na základě použité HTTP metody). Na většinu požadavků se snažíme odpovídat HTTP stavovým kódem 200 OK. ==== Autentizace ==== Většina operací vyžaduje autentizaci uživatele. Ta se provádí zasláním přihlašovacích údajů společně s požadavkem. Jedná se o proměnné **user** a **password**, přičemž existují dvě možnosti pro přihlášení: * __Přihlášení platné pro celý účet__ * **user** - ID registrovaného uživatele služby Odorik.cz * **password** - speciální heslo určené pro API volání daného uživatele najdete jej po přihlášení v menu **Nastavení účtu**->**API heslo** * Hodnoty obou proměnných můžete pro svůj účet nalézt na https://www.odorik.cz/ucet/nastaveni_uctu.html?ucet_podmenu=api_heslo * __Přihlášení platné pro konkrétní linku__ * **user** - číslo linky v síti Odorik.cz * **password** - heslo pro danou linku (používané například i pro SIP autentizaci) * Seznam vašich linek můžete nalézt na http://www.odorik.cz/ucet/linky.html, hesla poté po kliknutí na jednotlivé linky. Operace vyžadující autentizaci mohou vracet následující odpovědi: * //error authentication_required// * //error authentication_failed// ==== Identifikace klienta ==== Při použití API k implementaci některé z funkcí Odorik.cz do aplikací třetích stran (jako například [[Esmska]] nebo [[DreamCom]]) používejte prosím u požadavků nepovinný parametr **user_agent**. ==== Jednotlivé části části Odorik API ==== * [[api:calls|Hovory]] * callback * historie volání * nahrané hovory * právě probíhající hovory * [[api:balance|Kredit]] * přeposlaní jinému uživateli * současný stav * [[api:lines|Linky]] * [[api:speed_dial|Rychlé kontakty]] * [[api:sim_cards|SIM karty]] * [[api:sms|SMS]] * [[api:public_numbers|Veřejná čísla]] * paralelní zvonění * routování * [[api:tts|Text-to-speech]] ===== Ukázky použití a existující aplikace ===== Několik ukázek kódu je k dispozici na stránce [[api:ukazky|Ukázky použití Odorik API]]. Rozcestník aplikací používající naše API naleznete na stránce [[api:programy|Aplikace využivající Odorik API]]. Propojení přes API používají také následující systémy: === CRM AyMINE === {{ :pasted:20250520-112600.png}} [[https://www.aymine.com/cs/videos/odorik|Propojte si telefonní hovory s firemním adresářem, emaily, helpdeskem a celým obchodem]]. Získáte dokonalý přehled, s kým vaši obchodníci řeší zakázky, kterému zákazníkovi jste volali a kdo se nedovolal. AyMINE poskytuje malým i středním firmám vše, co potřebují pro obchodní činnost - Správu klientů, ceníky, nabídky, zakázky, fakturaci, firemní emaily i ukládání souborů. Kompletní technická podpora umožňuje využívat moderní digitalizaci obchodních procesů. Na AyMINE a jeho dodavatele spoléhají firmy z obchodu i výroby, kterým poskytuje odbornou náhradu za budování vlastního IT. [[https://www.aymine.cz/|AyMINE]] spolu s Odorik vám zajistí vybavené call centrum hned a bez investic. Okamžitou informaci, kdo na kterou linku volá, možnost propojit hovor přímo z AyMINE a kompletní přehled o volání. AyMINE v mobilním telefonu umožňuje snadno volat i kdekoli na cestách - buď aktivací zpětného volání nebo přímým propojením hovoru. Každý pracovník může mít nastavenu službu individuálně, takže i v rámci jedné firmy můžete kombinovat všechny způsoby volání z počítače, mobilu a stolního IP telefonu. === simplia.cz eshop === [[https://www.simplia.cz/|https://www.simplia.cz/]] - umožňuje napojení systému pro eshopy a načítat tak informace o volajícím nebo historii hovorů. ==== Řízení hovorů pomocí webové aplikace a web hook ==== Pokud se chování hlasového menu často mění v čase, můžete směrování a hlasové menu řídit přímo pomocí vašeho webu. Rovněž lze využít, pokud potřebujete jen informaci o novém příchozím hovoru. [[:ivr:vzdalene_rizeni_pres_web]] ==== Rozšiřitelnost ==== Pokud byste rádi přistupovali k některé ze služeb Odorik.cz pomocí API, kontaktujte nás prosím na .