Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Obě strany předchozí revize Předchozí verze
Následující verze
Předchozí verze
geograficka_a_nomadicka_telefonni_cisla [2018/12/18 14:31]
root [Přenos pevných čísel]
geograficka_a_nomadicka_telefonni_cisla [2020/04/08 15:48] (aktuální)
misa [Termíny portace]
Řádek 54: Řádek 54:
  
  
-==== Formuláře ke stažení ​====+==== Portace jednoho čísla ==== 
 +Od 1.4.2020 je nejjednodušší použít tzv. číslo OKU.  Pro pevné linky je to čtrnáctimístné číslo začínající číslicí 7. K provedení portace potřebujem znát telefonní číslo a k němu náležející OKU číslo. OKU číslo lze též použít pro bloky deseti a sto čísel např. 53353353X nebo 5335335XX, což ale není časté. 
 +==== Portace více čísel ==== 
 +Pro portaci více čísel je vhodnější starý způsob pomocí formuláře. Tedy pokud máte k portaci více čísel, která nejsou v řadě, je výhodnější použít jeden z formulářů níže. Portace tak bude v jediné žádosti. 
 + 
 +=== Formuláře ke stažení ===
 <​html>​ <​html>​
 <a href="​http://​81.31.45.46/​pdf/​CAF-portace_od_O2-miniTEL.pdf"><​img style="​margin-right:​5px"​ align="​left"​ src="​http://​81.31.45.46/​wiki/​stazeni-form-o2.png"></​a>​ <a href="​http://​81.31.45.46/​pdf/​CAF-portace_od_O2-miniTEL.pdf"><​img style="​margin-right:​5px"​ align="​left"​ src="​http://​81.31.45.46/​wiki/​stazeni-form-o2.png"></​a>​
Řádek 60: Řádek 65:
 <a href="​http://​81.31.45.46/​wiki/​navod-portace-ostatni.jpg"><​img style="​margin-left:​5px"​ align="​right"​ src="​http://​81.31.45.46/​wiki/​vzor-ostatni.png"></​a>​ <a href="​http://​81.31.45.46/​wiki/​navod-portace-ostatni.jpg"><​img style="​margin-left:​5px"​ align="​right"​ src="​http://​81.31.45.46/​wiki/​vzor-ostatni.png"></​a>​
 <a href="​http://​www.odorik.cz/​w/​_detail/​navod-portace-o2-.png"><​img style="​margin-left:​5px"​ align="​right"​ src="​http://​81.31.45.46/​wiki/​vzor-o2.png"></​a>​ <a href="​http://​www.odorik.cz/​w/​_detail/​navod-portace-o2-.png"><​img style="​margin-left:​5px"​ align="​right"​ src="​http://​81.31.45.46/​wiki/​vzor-o2.png"></​a>​
- 
- 
  
 </​html>​ </​html>​
Řádek 70: Řádek 73:
 \\ \\ \\ \\
  
-Vyplněný podepsaný ​formulář pošlete na adresu naší kanceláře (pro urychlení zahájení portace sken emailem na kment(zavinac)odorik.cz):\\+Sken vyplněného podepsaného ​formulářpošlete na email: ​kment(zavinac)odorik.cz).\\ 
 +Krátce po obdržení budete kontaktováni pro naplánování přesného termínu portace. ​
  
-<​code>​ +=== Jak vyplnit formulář, možné důvody odmítnutí portace opouštěným operátorem === 
-Odorik.cz - miniTEL s.r.o. +Důležité je všechny položky **vyplnit přesně podle smlouvy/​vyúčtování** podle toho, **na koho je smlouva vedena** - buď tam bude Vaše jméno nebo jméno firmy. Důležité je též vyplnění **referenčního čísla**. Do **identifikace objednávky u nového operátora** zadejte svoje číslo v síti Odorik nebo telefonní číslo, na které je Vaše registrace. **Pokud máte u O2 ještě jiný závazek, typicky ADSL internet, není zrušen automaticky,​ i když to uvedete ve formuláři. Musíte jej zrušit sami. Pokud máte na O2 lince smlouvu ještě s jiným provozovatelem (např. Live Telecom), musíte smluvní vztah s ním ukončit zvlášť.**\\
-Nové sady 603/39 +
-Brno +
-60200 +
-</​code>​ +
-**Dopis prosím neposílejte doporučeně,​ ale jen obyčejně, jinak by mohl ležet několik dní na poště.** Krátce po obdržení budete kontaktováni pro naplánování přesného termínu portace.  +
- +
-==== Jak vyplnit formulář, možné důvody odmítnutí portace opouštěným operátorem ​==== +
-Důležité je všechny položky **vyplnit přesně podle smlouvy/​vyúčtování** podle toho, **na koho je smlouva vedena** - buď tam bude Vaše jméno nebo jméno firmy. Důležité je též vyplnění **referenčního čísla**. Do **identifikace objednávky u nového operátora** zadejte svoje číslo v síti Odorik nebo telefonní číslo, na které je Vaše registrace. Pokud máte na stejné lince ADSL internet, portujete od O2 a nechcete internet rušit, doporučujeme to výslovně uvést do poznámky, jinak to ještě před portací O2 znovu telefonicky ověřuje. **Pokud máte u O2 ještě jiný závazek, typicky ADSL internet ​vázaný na jiné telefonní číslo, není internet ​zrušen automaticky,​ i když to uvedete ve formuláři. Musíte jej zrušit sami. Pokud máte na O2 lince smlouvu ještě s jiným provozovatelem (např. Live Telecom), musíte smluvní vztah s ním ukončit zvlášť.**\\+
 **Pozn.:** Pokud portujete od 802.cz (RIO media), číslo může být jak u RIO media, tak u ČD-Telematika (doporučujeme zavolat do 802.cz a zeptat se jich, jakého operátora máte uvést, čísla mohou mít od obou). Cena portace od VoIP operátora je stejná jako cena portace od O<​sub>​2</​sub>​. **Pozn.:** Pokud portujete od 802.cz (RIO media), číslo může být jak u RIO media, tak u ČD-Telematika (doporučujeme zavolat do 802.cz a zeptat se jich, jakého operátora máte uvést, čísla mohou mít od obou). Cena portace od VoIP operátora je stejná jako cena portace od O<​sub>​2</​sub>​.
  
  
  
-==== Poplatky za přenesení ​čísla ==== +==== Poplatky za aktivaci ​eneseného ​čísla ==== 
-Poplatek za portaci ​je u jednoduché linky (HTS) **900 Kč** vč. DPH, u řady čísel ​nebo ISDN linky **2500 Kč** vč. DPH. +Poplatek za aktivaci ​je u jednoduché linky (HTS) **600 Kč** vč. DPH, u řady čísel **1900 Kč** vč. DPH. 
  
 Nezapomeňte si před plánovanou portací dobít kredit tak, aby bylo možné příslušný poplatek strhnout z přednabitého kreditu. Nezapomeňte si před plánovanou portací dobít kredit tak, aby bylo možné příslušný poplatek strhnout z přednabitého kreditu.
Řádek 102: Řádek 98:
 Dříve, než nám odešlete portační formulář, doporučujeme řádně [[:​internet|otestovat kvalitu a spolehlivost]] Vašeho internetového připojení. Dobré může být internetové volání nějakou dobu používat alespoň pro odchozí hovory. Dříve, než nám odešlete portační formulář, doporučujeme řádně [[:​internet|otestovat kvalitu a spolehlivost]] Vašeho internetového připojení. Dobré může být internetové volání nějakou dobu používat alespoň pro odchozí hovory.
  
-Nejpozději následující pracovní den po obdržení Vaší žádosti Vás budeme ​telefonicky ​kontaktovat a společně naplánujeme datum a hodinu portace. Lhůta pro přenesení telefonního čísla, a to včetně aktivace v síti Odorik, činí **čtyři pracovní dny**. Datum portace si tak můžete během telefonátu zvolit nejdříve za pracovní dny a nejpozději za 2 měsíce. Dohodnutý termín dále potvrdíme stejný den emailem nebo telefonicky. Portaci lze naplánovat na každý den od 6:00 do 22:00 hodin. Doporučujeme plánovat portaci na standardní pracovní den a dobu 9-14 hod, jinak je riziko, že když se něco výjimečně nepovede, nebude jednoduché sehnat někoho, kdo by to napravil. K problémům s přenosem čísla může teoreticky dojít u všech operátorů v ČR - všichni musí směrovat hovory na dané číslo jinam. ​+Nejpozději následující pracovní den po obdržení Vaší žádosti Vás budeme kontaktovat a společně naplánujeme datum a hodinu portace. Lhůta pro přenesení telefonního čísla, a to včetně aktivace v síti Odorik, činí ​nejméně ​**tři pracovní dny** (při zadání do 11:30 hod.). Datum portace si tak můžete během telefonátu zvolit nejdříve za pracovní dny a nejpozději za 2 měsíce. Portaci lze naplánovat na každý den **od 6:00 do 22:00** hodin. Doporučujeme plánovat portaci na standardní pracovní den a dobu - 14 hod, jinak je riziko, že když se něco výjimečně nepovede, nebude jednoduché sehnat někoho, kdo by to napravil. K problémům s přenosem čísla může teoreticky dojít u všech operátorů v ČR - všichni musí směrovat hovory na dané číslo jinam. ​ 
 + 
 +//​__Příklad:​__ v 8:40 nám v pracovní den zašlete číslo pevné linky k portaci a OKU. Již máte u nás zřízený účet s kreditem alespoň ve výši ceny aktivace portovaného čísla. Do 11:00 se dohodneme na nejbližším možném termínu portace, na který portaci nejpozději do 11:30 zadáme. Druhý pracovní den potvrdíme, že je portace akceptovaná. Třetí den portujeme ve smluvenou hodinu.// ​
  
 Odchozí hovory z portovaného čísla v "​naší síti" fungují ode dne schválení portace opouštěným operátorem,​ tedy nejpozději jeden pracovní den před dnem portace, včetně volání na tísňové linky. Výpadek odchozích hovorů z důvodů portace v okamžiku portace je tedy z technických důvodů vyloučen. Odchozí hovory z portovaného čísla v "​naší síti" fungují ode dne schválení portace opouštěným operátorem,​ tedy nejpozději jeden pracovní den před dnem portace, včetně volání na tísňové linky. Výpadek odchozích hovorů z důvodů portace v okamžiku portace je tedy z technických důvodů vyloučen.
Řádek 110: Řádek 108:
 ==== Přenos telefonního čísla od Odorik.cz k jinému operátorovi ==== ==== Přenos telefonního čísla od Odorik.cz k jinému operátorovi ====
  
-Při přenosu čísla od nás k jinému operátorovi zákazníkovi žádné poplatky neúčtujeme. Kontaktujte daného operátora pro zjištění podmínek, za jakých Vám číslo od nás přenese. U služeb na Odorik.cz nejsou žádné výpovědní lhůty.+Při přenosu čísla od nás k jinému operátorovi zákazníkovi žádné poplatky neúčtujeme. ​Číslo OKU najdete v uživatelském rozhraní: //​nastavení účtu > Ověřovací kódy účastníka (OKU)//. 
 +Kontaktujte daného operátora pro zjištění podmínek, za jakých Vám číslo od nás přenese. U služeb na Odorik.cz nejsou žádné výpovědní lhůty.
  
  
 
geograficka_a_nomadicka_telefonni_cisla.1545139914.txt.gz · Poslední úprava: 2018/12/18 14:31 autor: root