IVR hlasové menu návod

IVR hlasové menu je stále v testovací fázi. Jakékoliv připomínky nebo poznatky nám pište na kontakt@odorik.cz nebo na fórum.

Správa zvukových hlášek

Abyste mohli sestavit funkční hlasové menu, musíte si nejdříve nahrát zvukové hlášky. Můžete si nadefinovat až 999 zvukových hlášek.
V už. rozhraní vyberte sekci “Průvodce nastavením” → “IVR hlasové menu” → “správa zvukových hlášek”


Máte tři možnosti, jak přidat novou zvukovou hlášku:

  • nahrajete z telefonu
  • nahrajete soubor ve formátu mp3 přímo z PC
  • nahrání hlášky převodem textu hlasovým automatem - zatím nefunkční, o zprovoznění budete informováni



Nahrávání hlášky z telefonu

Nahrávat můžete z jakékoliv linky pod účtem, na kterém bude hlasové menu provozováno. Nahrání uskutečníte vytočením čísla *009X, kde X znamená číslo hlášky, kterou nahráváte, např. nahráváte hlášku č.10, vytočíte *00910.
Pokud chcete, aby Vám hlášku nahrál někdo jiný, kdo nemá zrovna přístup k Vaší lince, můžete v paralelním zvonění přidat tento prefix k Vašemu veřejnému číslu (musí to být číslo na stejném účtu, na kterém budete provozovat hlasové menu), dotyčný zavolá na veřejné číslo, nahraje hlášku a nezapomeňte mu říci, aby ji po nahrání i uložil stisknutím 1 (instrukce jsou předříkány).

Nahrávání hlášky v souboru mp3

Můžete nahrávat soubory do velikosti 5MB (větší nebudou na náš server nahrány)

Nahrávání hlášky převodem textu hlasovým automatem

  • napíšete text do volného pole a text bude převeden hlasovým automatem
  • funkce bude zpoplatněna, účtování bude po vteřině (bude to cenově přijatelné)
  • vyzkoušet si umělý hlas jak přečte váš text si můžete zde





Správa hlasových menu

Můžete mít až 999 hlasových menu. V hlasových menu editujete různé akce, které se mají stát po stisknutí tlačítka volajícím. Definujete i další akce, které jsou nutné pro správné fungování menu. Hlasové menu můžete udělat velmi členité. Doporučujeme sestavit si návrh, jak má Vaše IVR vypadat. Udělejte si přesný popisakcí, které se stanou. Nejlepší způsob rozvržení hlasového menu je nakreslit si tzv. pavouka, abyste se zorientovali v dalším postupu. Musíte přesně vědět, k jakým akcím potřebujete zákazníka nasměrovat.

Máte 3 možnosti výběruakce, která následuje po stisknutí určitého tlačítka:

  • zákazníka můžete přepojit na určité číslo (např. číslo na příslušné oddělení), tato akce je pojmenována jako dial - vytoč číslo
  • zákazníkovi sdělíte jen další informaci (např. fakturu nezasíláme poštou, ale pouze emailem), tato funkce se nazývá announcement - přečti informaci
  • zákazníka nasměrujete do další části menu, kde má možnost vyslechnout si dodatečné informace o dané problematice, zároveň mů dáváte možnost stiskem tlačítek se posouvat dále v menu nebo se vrátit k předchozí nabídce, tato funkce se jmenuje menu - pokračuj v podmenu


Mějte na paměti, že už při nahrávání zvukových hlášek musíte mít rozmyšlený celý systém hlasového menu, abyste mohli zákazníka navigovat k různým akcím stiskem tlačítek telefonu.

Editace hlasového menu

V už. rozhraní vyberte sekci “Průvodce nastavením” → “IVR hlasové menu” → “správa hlasových menu” a stiskněte tlačítko “Přidat nové”



Objeví se Vám tabulka, kterou vyplníte. Očíslujete a pojmenujete menu, případně změníte přednastavené hodnoty timeout a počet opakování, vyberete připravenou zvukovou hlášku a uložíte.



A máte své první IVR hlasové menu :-) Nyní musíte nastavit akce, které se mají stát po stisknutí Vámi určených tlačítek (říkáte je v hlášce).



Stiskněte tlačítko “Editovat akce” u daného menu a dále tlačítko “Přidat novou”. Nyní vyberete jednu ze tří akcí, které se mají stát po stisknutí daného tlačítka, viz tři možnosti výše a doplňte celou tabulku. Pokud si nevíte rady, co máte vyplnit, u každého políčka máte nápovědu v otazníku (objeví se bublina).



Pokud v hlášce uvádíte, že se zákazník může stiskem tlačítka posunout na poslech dalších oznámení nebo se zpět může vrátit do původního menu, je nutné, abyste pro každou takovou hlášku sestavovali menu zvlášť. Nemůžete dát akci jen přečíst hlášku, to už se pak zákazník nikam jinam nedostane a hovor se dřív nebo později ukončí. Proto důrazně doporučujeme sestavit si pavouka celého menu a mít předem rozmyšleno, kam chcete zákazníka navigovat.

 
ivr/ivr_jak_na_to.txt · Last modified: 2021/11/26 14:28 by root