Nastavení zařízení Linksys/Cisco

Níže najdete návod, jak ručně nastavit zařízení Linksys PAP2 a další podobná zařízení stejné řady. Poloautomatické a tedy mnohem jednodušší nastavení najdete po přihlášení v Menu: „Průvodce nastavením → Volání z internetu → Volání z libovolného SIP programu, VoIP telefonu nebo adaptéru“.

Cisco 112 a 122

Jedná se o novějšího nástupce Linksys PAP2, který je do velké míry zpětně kompatibilní. I když webové stránky vypadají jinak a je nutné zadat defaultní heslo admin/admin, mají stejně se jmenující a fungující položky nastavení. Možné je též použít poloautomatické nastavení popsáno výše, jen je nutné se předem přihlásit s přihlašovacím jménem a heslem na stránky zařízení. Varianta Cisco 122 má navíc router, který je možné přepnout do režimu bridge (switch).

Modely SPA112 a SPA122 se starším firmware jsou různě zabagované. Např. se nepřenáší číslo volajícího u příchozích hovorů. Řešením tohoto problému i jiných záhad je (např. linka je nedostupná pro příchozí hovory - telefon jen jednou zazvoní a nic, SPA112 odmítá uložit požadované věci na svých webových stránkách, SPA přerušuje hovory (tím, že korektně nepotvrdí převzetí SIP zprávy) a občas není slyšet….) Jednoznačně doporučujemeupgradovat firmware. poznámky k jednotlivým verzím firmware Pozor, pro upgrade může být potřeba použít jiný prohlížeč než Firefox, protože soudruzi v Cisco udělali např. ve firmware Cisco/SPA112-1.0.2(006) chybu a ve Firefoxu položku pro upgrade vůbec nenaleznete. V Chromiu to zase nemusí fungovat. Podrobný návod s obrázky (ale v angličtině) V mém konkrétním případě pomohla starší verze prohlížeče Opera, kde jsem nejdříve provedl reset do výrobního nastavení a pak se teprve upgrade povedl. Pokud máte alespoň jednu linku přihlášenou u nás na ústředně, můžete snadno zjistit verzi firmwaru v tabulce přihlášených SIP zařízení. Např. Cisco/SPA122-1.3.2(014) značí firmware verze 1.3.2(014).

A - zjištění IP adresy

  1. Zapojte přístroj do LAN a připojte k němu telefon.
  2. Adaptér dostane přidělenou IP adresu pomocí DHCP od routru, ADSL modemu nebo Vašeho poskytovatele internetu
  3. Na telefonu vytočte **** (čtyřikrát hvězdička) a poté zvolte 110# a přidělená IP adresa Vám bude přečtena do sluchátka.
    Adresa adaptéru je téměř stejná jako adresa Vašeho počítače a liší se jen v posledním čísle. Pokud má Váš adaptér adresu skládající se ze samých nul, buď se ve Vaší síti nepřidělují IP adresy (postupujte podle části C), nebo je modem špatně zapojen (zkuste adaptér restartovat a postupovat znovu).
  4. Nyní do prohlížeče zadejte zjištěnou IP adresu - pokud se zobrazí stránky Linksyse, je vše OK.

B - Nastavení adaptéru

Automatické nastavení adaptéru

  1. Postupujte podle instrukcí a zvolte automatické nastavení.
  2. Pokud Vám nefunguje automatické nastavení a nepomohlo ani opakované restartování adaptéru, můžete zkusit adaptér nastavit ručně podle návodu níže.
  3. Stejným způsobem lze nastavit i telefon Linksys SPA 941. Jediný rozdíl je v tom, že IP adresu telefonu zjistíte v menu přístroje. Po nastavení linek je nutné v záložce Phone nastavit Line Key 1-4 na Extension 1-4.

Ruční nastavení adaptéru

  1. Nyní do prohlížeče zadejte zjištěnou IP adresu a dostanete se na stránky Linksyse. Továrně není nastavené žádné heslo.
  2. Klikněte vpravo nahoře na Admin Login. Dále se podívejte na switch to advanced view nebo jen advanced (záleží na verzi zařízení.)
  3. Vyberte z horního menu položku System a dokončete síťová nastavení. (DNS server, brána …) a zadejte hesla pro vzdálenou správu zařízení Admin password a user password
  4. Nyní nastavte telefonní linky, které jsou nahoře v menu pod označením Line1 a Line2.
    • Proxy: - sip.odorik.cz (nebo sip.odorik.cz:6688 nebo 81.31.45.51 nebo 81.31.45.51:6688 )
    • Display Name: - telefonní číslo nebo slovní jméno obsluhy či firmy, která bude linku obsluhovat
    • User ID: - Vaše číslo v síti Odorik
    • Prefered codec: g711a
    • Use prefered codec only : Yes (použití G729 zbytečně snižuje kvalitu)
    • Nastavte Dial Plan na:
  (*x.|**x.|xx.|xx.*x.|[2-9]xxxxxxxx) 

( Poznámka: Pomocí speciálního dialplanu je možné zakázat volání na Vámi určené rozsahy, např. přidáním [67]xxxxxxxx!|00420[67]xxxxxxxx! zakážete volání do ČR na mobilní telefony.)

  1. A nyní nastavíte správný čas - kliknete na kartu System a zadáte:
    • Primary NTP Server: ntp.xphone.cz,
    • Secondary NTP Server: ntp.dkm.cz
  2. Na kartě Regional části Miscellaneous doplníte tyto položky
    • Time Zone: GMT +1
    • Daylight Saving Time Rule: start=3/-1/7/2:0:0;end=10/-1/7/3:0:0;save=1
  3. Český oznamovací tón nastavíte, když nahoře na liště vyberete Regional a změníte:
    • Dial Tone: na 440@-10;30(0.33/0.33/1,0.66/0.66/1)
  4. Tlačítkem FLASH zablokujete nastavení v panelu Regional (pokud potřebujete přepojovat hovory, tlačítko flash si neblokujte, ale nastavte na hodnotu, kterou generuje váš telefon. Snížíte tím množství nechtěného vyvolání flash funkcí):
    • Hook Flash Timer Min: 0.001
    • Hook Flash Timer Max: 0.001
  5. A všechny změny uložíte, když kliknete na tlačítko „Save settings“.

Pokud nefunguje přenášení DTMF tónů (tedy ovládání hlasového menu pomocí tlačítek telefonu), zkontrolujte volbu DTMF Tx Metod má být na AVT (nepodporujeme metodu info - pokud máte nastaveno info, nebude to fungovat).

C - ostatní informace

Restart do výrobního nastavení

Stiskněte ****73738# potom 1#

Při instalaci v síti jsou IP adresy pevně nastavovány ručně

  • Nejdříve zapněte static IP režim pomocí volby 101# (dále zvolte 0 - vypnout, a nastavení uložte zmáčknutím 1 (to save).
  • Nastavte IP adresu pomocí volby 111 (IP zadáte např. ve tvaru 192*168*1*50#)
  • Nastavte IP masku pomocí 121 (např. 255*255*255*0#)
  • restartujte - vypněte a zapněte přívod elektrické energie
  • nezapomeňte později - již pohodlněji přes webové rozhraní - nastavit též výchozí bránu a DNS.


Manual Linksys PAP2

Při záhadných potížích změňte používané porty na nestandardní.

Pokud se zařízení nehlásí, restartujte PAP2 vypojením z elektřiny.

Pokud se Vaše zařízení stále nechce zaregistrovat, odmítá odchozí nebo příchozí hovory, můžete zkusit změnit port, na kterém naslouchá Vaše zařízení, z 5060 a 5061 na jiné náhodné číslo (třeba 5091 a 5099).

Zkuste se na náš server přihlašovat na nestandardním portu. Na našem proxy je z těchto důvodů kromě portu 5060 otevřen i port 443 nebo 6688. To provedete tak, že místo domény ve tvaru sip.odorik.cz zadáte doménu ve tvaru např. sip.odorik.cz:443 Pokud máte potíže s DNS, může pomoci místo domény zadat ip adresu 81.31.45.51 . Je možné, že Váš poskytovatel internetu nebo router na portu 5060 pozměňuje Vaše SIP pakety tak, že se stávají nekorektními a volání pak nefunguje. Použití jiného portu v tomto případě problém obvykle vyřeší. Funkce, která uvnitř routerů kazí sip pakety, se jmenuje SIP ALG a u některých routerů nebo adsl modemů ji lze vypnout. Více na toto téma též na našem fóru

Vy volat můžete, ale ostatní se Vám dovolají jen 2 minuty po restartu?

Doporučujeme mít na zařízení Linksys/Cisco zapnutou možnost keep alive.

A naopak u nás v rozhraní tuto možnost vypnout, protože mít zapnuto keep alive z obou stran je zbytečné plýtvání.

Pokud máte keep alive vypnuto jak u nás, tak na zařízení, telefon se jeví být sice zaregistrován, ale nelze se na něj z druhé strany po nějaké době dovolat.

Pokud mívá váš internet občas krátkodobé výpadky připojení (to může mít každý internet), je vhodné provést nastavení výše, protože tak bude telefon nedostupný jen po dobu samotného výpadku. Kdyby keep alive měl zapnutý jen náš server, telefon bude nedostupný do další přeregistrace, což může standardně trvat až hodinu.

Pokud korektní nastavení keep alive nepomůže nebo je to stále nespolehlivé, můžete ještě snížit expiraci registrace na několik minut.

Zrušení čekání (Call Waiting) hovoru na lince

Pokud chcete, aby vás během hovoru nikdo další nerušil a dozvěděl se, že máte obsazeno, změňte následující volbu.

Sledování kvality internetu směr internet -> cisco

Více informací je na našem fóru: http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=7&t=697

Jak vypnout funkci routeru

Pokud má váš adaptér funkci routeru (pozná se to tím, že má dva vývody na internet WAN a LAN) a vy tuhle funkci nepotřebujete, doporučujeme ji vypnout. http://www.cisco.com/c/en/us/support/docs/unified-communications/spa2102-phone-adapter-router/108806-pqa-108806.html Jde to i telefonem 201 a 0 . Pokud je funkce routeru zapnutá, lze se přihlásit na webové stránky jen na IP adrese zařízení LAN, což může komplikovat nastavování.

SPA9XX telefony a vhodná citlivost mikrofonu

Doporučujeme nastavení viz červená šipka. Jak jste slyšet, si otestujte zavoláním na *081 a *0811.

Jména linek na displeji - SPA 941, SPA 921

Na telefonech Linksys SPA 941 a 921 lze nastavit, co se má zobrazit na displeji. Standardně se zde zobrazuje číslo linky. Můžete však nastavit i libovolný jiný textový řetězec.

 
pap2.txt · Poslední úprava: 2016/04/27 10:16 autor: root